خرید از سراسر دنیا


» بیماری های گردن یکی دیگر از مضرات سیگار

بیماری های گردن یکی دیگر از مضرات سیگار




چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


این هم علت دیگری برای اینکه سیگارتان را خاموش کنید. براساس مطالعات جدید سیگار می‌تواند غضروف‌های گردن را که بین مهره‌های گردن قرار گرفته‌اند، از بین ببرد. درواقع این غضروف‌ها، ضرباتی را که به آن‌ها وارد می‌شوند، می‌گیرند. با بالا رفتن سن، این غضروف‌ها کم‌کم تحلیل می‌روند و این تغییر، موجب بروز گردن‌درد می‌شود. 

براساس پژوهش‌های جدید، سیگار موجب بدتر‌شدن این روند طبیعی می‌شود. محققان با بررسی تصاویر سی‌تی‌اسکن 182 نفر دریافتند افرادی که سیگار می‌کشند، بیشتر از سایرین دچار تغییر شکل این غضروف‌ها می‌شوند. دکتر میچل لیویت می‌گوید: «این هم نمونه دیگری از تاثیر مخربی که سیگارکشیدن دارد. مصرف تنباکو، مرگ و بیماری‌های متعددی را به‌دنبال دارد و زندگی با دردهای مزمن گردن همراه می‌شود.»

تحقیقات پیشین، ارتباط بین استعمال دخانیات و تغییرشکل مهره‌های انتهایی ستون فقرات را نشان داده بودند، اما این نخستین‌بار است که گفته می‌شود این اتفاق برای مهره‌های گردن نیز می‌افتد.

درواقع سیگارکشیدن، عروق خونی را که مواد مغذی را به غضروف‌های مهره‌ای می‌رسانند، تخریب می‌کند. برای پی‌بردن به شیوه تاثیرگذاشتن عوامل دیگر سبک زندگی مانند رژیم غذایی و چاقی بر دردهای مزمن پشت و گردن، تحقیقات بیشتر لازم است.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده