خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کم کردن وزن با آب!

کم کردن وزن با آب!

آیا آب به کم‌کردن وزن کمک می‌کند؟ 


بسیاری از مطالعات از این ایده پشتیبانی می‌کنند که نوشیدن آب برای کاهش وزن سودمند است؛ همچنین آب‌رسانی به بدن به بسیاری از واکنش‌های کاهش‌دهنده وزن مانند گوارش و عملکرد عضلات کمک می‌کند. نوشیدن آب به شش دلیل می‌تواند به کاهش وزن کمک کند:

- آب سرکوب‌کننده طبیعی اشتهاست: زمانی که معده احساس سیری کند، به مغز سیگنالی برای توقف غذا‌خوردن می‌دهد. آب می‌تواند با اشغال فضا در معده، منجر به بروز احساس سیری و کاهش اشتها شود. 

- آب کالری‌سوزی را افزایش می‌دهد: نوشیدن آب سرد می‌تواند کالری بسوزاند، چرا که بدن باید انرژی یا کالری بیشتری برای گرم‌کردن آب و انجام گوارش مصرف کند.

- آب به دفع ضایعات از بدن کمک می‌کند: وقتی بدن کم‌آب می‌شود، نمی‌تواند به طور مناسب ضایعات خود را دفع کند. آب به کلیه‌ها کمک می‌کند در‌حالی‌که سایر ارگان‌ها مواد مغذی و الکترولیت‌ها را حفظ کرده‌اند، سموم و ضایعات را فیلتر کنند. کم‌آبی نیز موجب سخت یا ناهموار‌شدن مدفوع و ابتلا به یبوست می‌شود. آب همچنین به رفع مشکلات گوارشی مانند اسهال و سوء‌هاضمه کمک می‌کند.

- نوشیدن آب موجب کاهش جذب کالری مایع می‌شود: کالری‌های مایع مانند نوشابه، آب‌میوه یا چای و قهوه شیرین به سادگی در بدن جمع می‌شوند. بیشتر افراد متوجه نیستند با مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا چقدر کالری وارد بدن خود می‌کنند. جایگزینی این نوشیدنی‌ها با انواع بدون کالری آن مانند آب یا جوشانده می‌تواند خواص طولانی‌مدتی در کاهش وزن داشته باشد. 

- آب برای چربی‌سوزی لازم است: بدن بدون آب نمی‌تواند متابولیسم چربی یا کربوهیدرات را درست انجام دهد. نوشیدن آب کافی برای سوزاندن چربی موجود در غذا و چربی ذخیره‌شده در بدن لازم است. 

- آب به ورزش‌کردن شما کمک می‌کند: یکی از مهم‌ترین اجزای تمامی برنامه‌های کاهش وزن، ورزش‌کردن است. آب به عضلات، بافت‌های پیوندی و مفاصل کمک می‌کند تا درست حرکت کنند. همچنین به عملکرد موثر ریه، قلب و سایر ارگان‌ها حین ورزش کمک می‌کند. آب‌رسانی به بدن احتمال گرفتگی عضلات و خستگی را کاهش می‌دهد؛ پس قبل، حین و بعد از ورزش آب بنوشید.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده